Bastu - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Annemarijn - WaarBenJij.nu Bastu - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Annemarijn - WaarBenJij.nu

Bastu

Door: Annemarijn

Blijf op de hoogte en volg Annemarijn

31 Januari 2008 | Zweden, Stockholm

Jawel vrijdag zijn we voor het eerst in een Zweedse sauna(bastu:)) geweest met z'n allen. Het is hier in dan gebruikelijk dat je na je saunabezoekje even in de zee springt..
Hah nouu en toevallig was het afgelopen vrijdag windkracht 10.. en bevond de sauna zich aan het eind van een lange steiger. Niemand had dus heel veel zin om in de zee te gaan springen, maar uiteindelijk bleek dat er een beschut stukje was naast de sauna dus dat viel wel mee. Was echt heel relaxt om in de zee te gaan na de sauna, kreeg je echt heel veel energie van.

Zaterdag stormde het nog steeds, dus viel ons overdag bezoek aan Kopenhagen een beetje in duigen. Wel zijn we er nog 's avonds heen geweest om een drankje te doen. Was heel leuk! Kopenhagen is echt n heeel leuke stad! Ook gaan er elk uur nachttreinen naar malmö dus dat is echt prima.

Verder ben ik verliefd geworden op Espresso House, een heeel fijn koffiezaakje wat je hier zowat op elke hoek van de straat vind. Ze hebben ook sojacappucino dus ik ben kind aan huis.

Oja en wat het verkeer betreft kan ik echt een heel a4-tje volschrijven.
De meeste mensen weten denk ik wel van mijn liefde voor stoplichten, auto's, bussen en andere grote voertuigen die op straat rondrijden:P..
Nou het is hier echt levensgevaarlijk, en ik overdrijf serieus echt niet, haha, echt elke keer als we van huis naar school fietsen en andersom staan we wel een keer doodsangsten uit. De mensen hier rijden echt als debielen. Geloof niet dat ze echt weten hoe ze met fietsers om moeten gaan want je word minstens een keer afgesneden als je op de fiets zit. Voor voetgangers stoppen ze dan weer wel netjes altijd. Misschien moet ik er maar over na gaan denken om naar school te lopen..

Mam ben je blij met mn berichtje ;)?

Tot de volgende keer!

Hejdå

  • 31 Januari 2008 - 15:07

    Carolien:

    Ik wou net zeggen "zal je moeder leuk vinden!" Ik leen even een citaat van mijn moeder: Kijkkie uit!!!
    Verder klinkt het allemaal weer leuk en verheug ik me er steeds meer op om langs te komen! Have fun! X

  • 31 Januari 2008 - 16:28

    Mama:

    meid, ik ben weer helemaal gelukkig!!
    leuk,die koffiezaakjes.
    Als je nou ook verliefd wordt op een knul met een auto, maak ik me helemaal geen zorgen meer.

  • 01 Februari 2008 - 11:16

    Mi Sun:

    He Anne, dus hier ben je heen gegaan. Had je al poos niet meer gezien op Triton. Klinkt goed die verhalen zeg!

    Kus

  • 02 Februari 2008 - 18:43

    Madelon:

    Hoi Annemarijn,
    Had nu pas mogelijkheid om eens op je site te kijken. Meid,wat schrijf je leuk zeg!! Ik heb alles doorgelezen, dus ben helemaal op de hoogte. Je maakt toch een boel dingen mee zo!! Als je terug ben, wil ik je wel eens horen in het zweeds ;)
    Is het een moeilijke taal om te leren?

    Ze moeten daar eigenlijk dus ook fietsrijbewijzen gaan geven..het klinkt lekker gevaarlijk en chaotisch :)
    Altijd fijne berichten voor moeders..hahah..

    Nou veel plezier en zie weer uit naar het volgende berichtje!

    Groetjes ook van Gerwin.

    Madelon.

  • 04 Februari 2008 - 12:18

    Hilda Bijl:

    Hoi Annemarijn,veel plezier in Zweden. Nou, zo te lezen red jij het wel.
    Doe maar veel leuke ervaringen op en succes met je stage.
    Kunnen we ook eens op de koffie komen?

  • 05 Februari 2008 - 20:52

    Femke:

    Hey An,

    Klinkt echt leuk allemaal!
    Lijkt mij ook wel iets, zo vanuit de sauna de zee in :)

    X

  • 08 Februari 2008 - 12:00

    Suus:

    Hoi lieve an,

    We lopen elkaar steeds mis op msn, dus dan maar zo ;). Klinkt allemaal super leuk:). Kijk erg uit naar ons tripje naar Malmo! Aangezien ik je toch wel een beetje mis!

    Liefs xxx Suus

  • 09 Februari 2008 - 16:30

    Liora:

    heej lieverd!

    Thnx voor je mail, vond ik echt leuk om te lezen!! Haha over dat verkeer had ik je al op voorbereid in mijn stukje in het boekje :P!
    Liefs Liora

  • 10 Februari 2008 - 14:18

    Gerda:

    hej annemarijn,
    heel veel plezier daar in malmo.
    blijf je uitkijken in het verkeer en ook voor jongens met auto,s
    vi ses

  • 12 Februari 2008 - 11:39

    Ina:

    Ha die Annemarijn,

    We horen hier net dat je tentamen goed afgelopen is. Gefeliciteerd........
    Enne ...... gewoon gaan lopen, is volgens Sonja ook veel beter.
    Groeten Ina

  • 12 Februari 2008 - 18:55

    Marianne En Kees:

    wat leuk om jouw bericht te lezen.veel plezier en we blijven graag op de hoogte.
    veel papendrechtse groetjes van ons.

  • 14 Februari 2008 - 08:12

    Liora:

    Hee meissie, dan moet je je ook even aanmelden op mijn 'www.liora.waarbenjij.nu' :P, ook al ga ik pas over 2 weekjes weg!
    Liefs XXXX

  • 15 Februari 2008 - 16:49

    Sanne:

    Meis, klinkt allemaal super!! Kijk je wel uit?!;) Hoe bevalt het om de taal te leren? Moeilijk?

    Nou, kijk uit naar je volgende berichtjes! Dikke knuffel en kus

  • 17 Februari 2008 - 17:50

    Mama:

    Mooie foto's en leuk verhaal van Dorien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

En toen was het nog maar anderhalve week..

26 Maart 2008

Op de helft...

21 Februari 2008

Förlat

31 Januari 2008

Bastu

22 Januari 2008

Jättebra!
Annemarijn

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 9155

Voorgaande reizen:

10 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: