Förlat - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Annemarijn - WaarBenJij.nu Förlat - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Annemarijn - WaarBenJij.nu

Förlat

Door: Annemarijn

Blijf op de hoogte en volg Annemarijn

21 Februari 2008 | Zweden, Stockholm

Sorry hoor jongens dat ik nu pas weer wat van me laat horen, maar heb het echt heel druk gehad.
Hou maar in je achterhoofd, geen nieuws is goed nieuws ;).

Was net dus al begonnen aan mn verhaal tikken, maar toen drukte ik op een knopje en was ie weg, dus nu weer overnieuw. Had tijdens mijn hele saaie college aantekeningen zitten maken, dus hier komt mn verhaal :).

Zal maar meteen beginnen over school dan. Afgelopen week heb ik mn eerste take-home tentamen gehad, was wel even wennen zo'n tentamen thuis maken maar was gelukkig niet zo heel moeilijk. Ook had ik afgelopen vrijdag een classroom examination, was ook niet zo heel moeilijk gelukkig. De vragen kwamen een beetje neer op, wat is een migrant en wat is een allochtoon.

Vorig weekend zijn we naar Ystad geweest, een heel leuk stadje hier in de buurt. Voor degene die wel eens de boeken van Henning Mankell lezen, dit is het stadje waar alles zich afspeelt in de boeken.

Afgelopen weekend hadden we het briljante plan om een bezoekje te gaan brengen aan een national park. De treinreis duurde anderhalf uur en daarna moest je nog een half uur in de bus. Op een gegeven moment stopte de bus in the middle of nowhere en daar moesten we eruit voor het National Park. Bleek dus dat we nog 3 kilometer moesten lopen voor we het park bereikt hadden, haha.
Nou goed dat hebben we dus gedaan en het was zeker de moeite waard. Maar toen we daar aankwamen moesten we al bijna weer terug om de bus terug te halen en dat zou betekenen dat we het park dus niet echt konden zien.
Toen hadden we bedacht dat we misschien wel terug konden liften.. En jawel dat is gelukt, we zijn teruggelift tot de bushalte en van daaruit hebben we weer de lange reis naar Malmö gemaakt.

Verder hebben we nog steeds heeel erg veel feestjes :D. Elke woensdag is er studentpub. Vorige week hadden we daar een diplomaceremonie van Zweedse les en een diner. Elk weekend is er wel ergens een feestje in een studentenhuis en natuurlijk kan je ook gewoon de stad in.

Naast mn Espresso House verslaving heb ik nu ook de verslaving voor poker ontwikkeld. Haha ja heel raar want het is een spelletje, en ik haat spelletjes. Misschien komt het omdat ik al een keer gewonnen heb, maar tis gewoon echt heel leuk.

Oeh wat ook heel leuk is, is dat het tripje naar Oslo nu waarschijnlijk vaststaat. We gaan met een heel groot cruiseschip een weekendje naar oslo, 4-6 april! Superleuk!

Nou dit was het wel weer, tot de volgende keer :).

Dikke kus

  • 21 Februari 2008 - 15:30

    Hileen:

    Dus voortaan ipv meidenavond pokeravond? ;)

  • 21 Februari 2008 - 16:46

    Steef:

    An aan de poker?? Misschien moet ik het dan ook maar eens gaan leren haha ;)

    Zo te lezen vermaak je je nog steeds prima daar!! Gelukkig maar! Ik hoop ook echt dat het me gaat lukken om langs te komen!!

    Zal proberen dit weekend nog even te bellen!

    Kus

  • 22 Februari 2008 - 12:59

    Mama:

    Leuk bericht!
    Ben net terug van schoolkamp en heb zooooooooo weinig geslapen! Mail je morgen.

  • 22 Februari 2008 - 13:10

    Marion:

    Hee!
    Zo, ik heb weer even bijgelezen...wat klinkt het allemaal leuk!
    Gaaf dat je pokert; ik hier een setje liggen, dus ik hou je aan minstens één potje!
    Maxine trekt a.s. zondag in de kamer van Maarten (totdat jij er weer bent). Dat had je mooi uitgedacht trouwens!
    En ik heb mijn stage gehaald :D.
    Er gebeurt toch maar veel in 'korte tijd' ;)
    Tot 'krabbels'!

  • 22 Februari 2008 - 18:43

    Marianne:

    ha annemarijn wat een studietijd heb jij.geen spijt van zeker............leuk dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed gaat.nog gefeliciteerd met je pa en met je ma.groetjes!!1

  • 25 Februari 2008 - 10:16

    Ina:

    Hoi Annemarijn...............
    Leuk dat ik je gisteren weer even heb gezien/gehoord via de webcam. Prima studieplaats daar, pokeren en allerlei uitjes. Zo hoort het !!
    Voor de meivakantie zijn Gerda en ik al met de corvee- en kooklijsten begonnen.
    Een ander plan van ons is allemaal dezelfde t-shirts en oranjevlaggetjes aan het huis.
    Er zijn een aantal mensen die daar bezwaar tegen hebben, heel gek!!! Gelukkig gaat de tijd nu snel nog 2 maanden en dan op naar Malmö.
    Groeten Ina

  • 25 Februari 2008 - 16:26

    Mama:

    ze is gek hoor!!!

  • 05 Maart 2008 - 10:36

    Janneke:

    Lieve An!

    Klinkt weer heerlijk allemaal! Maar spelletjes, ik dacht dat wij als huisgenootjes een deal hadden over spelletjes spelen!! Maar nu zal ik ook bekennen, ik ben niet aan het pokeren geslagen (stapje te ver) maar ben wel aan levensweg, party&co en t flirten daten dumpen spel verslaafd geraakt door mn ploeggenootjes! We leren het wel ;)
    Geniet lekker An!

    dikke kus
    Jan!

  • 12 Maart 2008 - 12:45

    Liora:

    heej liefie hier een bericht vanuit de bergen ver in aussie vlakbij sydney! Super leuk om ook af en toe jouw berichtjes te lezen!! Ben benieuwd hoe je tripje naar Oslo zal zijn! Mijn geboorteland jeeeeh!! Have fun meis! En niet te verslaafd worden aan pokeren he!

    Liefs Liora

  • 19 Maart 2008 - 20:19

    Nikki Puur:

    Lieve Annemarijn,

    Thanx voor het ploegbericht en leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! Leuk al die feestjes en dagtrips!
    Als je terug bent organiseren we een pokeravondje, anouk en ik kunnen dat nml ook! Take care!
    Liefs,
    Nikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

En toen was het nog maar anderhalve week..

26 Maart 2008

Op de helft...

21 Februari 2008

Förlat

31 Januari 2008

Bastu

22 Januari 2008

Jättebra!
Annemarijn

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 9161

Voorgaande reizen:

10 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: